Monday, July 19, 2010

betul kan. Allah itu Maha Adil.


hehehe. happy kan?
Alhamdulillah.
Hampir setahun yang lalu (hampir ku bilang. HAMPIR)
aku ada membeli DUA tiket ke Cuci The Musical.
beli awal awal bersama kakak. she purchased 2, i got myself two tickets too.
dengan niat nak pergi bersama sahabat kesayangan.
mula-mula, ajak yang seorang, tapi dia kerja pulak time tayangan (ajak dia in return nak belanja beliau semula since she belanja-ed me Impak Maksima) hehe. then, ajak la another dear friend of mine pula.
unfortunately, just about 2 weeks or less before the show, boss ajak pergi sabah. bekerja sambil berjalan jalan. sapa tak nak. sponsor lagik. tinggal siap sedia wang makan minum shopping ajo.
tapi, sedih bukan main terpaksa let go the two tickets.
takkan lah pulak nak sell full price since lebih baik la they go purchase themselves from the counter kan. well, dek kerana risau rugi sahaja tiket tu terbazir tiada orang mau guna (since the friend i invited pun tak mau pergi if i dont), i sold the tickets to another friend from high school, two tickets for the price of one. oh. generous kan aku ni? (oops. sempat masuk bakul pula. sorry! lalala)
nak jadi cerita, nana tag aku pada gambar she snapped during the show. sungguhhhh sakit hati!! i wanted to watch it soooo badly....sebab ada all time favorite actor aku, afdlin shauki. and also adibah noor juga. dan hans isaac *drool* and and and.... the list goes.
dan sejak itu (even though the sabah trip was also one fabulous heaven of a trip), sudah tekad menanam cita cita tak nak terlepas if ever ada the next season.

al kisah pula, ketika pertama kali menjejak kaki ke Urbanscapes 2010 lalu, ketika tergagau gagau mencari kemana arah tuju disitu (ehem. well excuse me, for being a bit peghak there. haha. mak first time berjinak jinak in those kind of events. love it though), tetiba semacam lalu disebelah suatu poster/bunting Cuci The Musical!!! semacam terkaku seketika ketika itu. gosok mata sedikit to make sure whether the poster was outdated (mana mungkin mereka letak gedebuk poster sebegitu di KLPAC, OUTDATED. hapaaa la farah nih!) and setelah pasti itu benar season 2 of the show, aku mula menggelupur ditempat kejadian. ok fine. menggelupur dalam hati sahaja memandangkan nak jaga imej konon. (padahal, memang spontan tergedik sebentar disitu). dek kerana ramai juga orang lalu lalang, maka tak terhenti seketika mengamati bila tarikh sebenar Cuci The Musical 2 itu. maka, terus sahaja menikmati Urbanscapes bersama rakan rakan,yang entah macam mana, selepas puas berjimba di sana, kami beransur ke Mali's Corner layan Char Kuey Teow Udang Banyak Puas Hati Aku! ok. ye. nama Char Kuey Teow tu memang aku sengaja tipu tipu panjangkan konon sensasi lah kan. sambil melayan, seperti biasa la, buat ketupat. ala...ketupat bukan secara spesifik mengutuk orang ok. hanya sekadar berbalas pantun berdiskusi pasca Archustic. sambil sambil tu, eh eh, terselit pulak tentang cuci the musical yang bakal menggegar kembali istana Budaya. (eh? ke tentang tu muncul time kat KLPAC lagi tu ye? entah....tapi dua2 lokasi memang ada sedikit isu CTM2 tu) maka, berpakat la dengan seketul ahli char kuey teow yang turut berminat mahu menonton CTM2. balik rumah, esok nya terus post status fb mengajak sesiapa yang mahu turut serta menonton show tersebut. aku pula, dengan rela hati, menawarkan diri jadi tukang beli tiket. ada la jugak respon berketul ketul.

eh eh. aku dah cerita sampai mana nih???
dahhh...meleret plak cerita dia....haish!

lantak lah...


ok. respon berketul ketul.
maka, hati pun berbunga riang lah hai kerana Cuci The Musical buat show lagik.
maka, (berapa banyak maka daaaa.....) terus survey tiket, tarikh apa semua.
sambil sambil tu, kat facebook, entah bila entah aku LIKE Cuci the Musical nye page entah,
dapat satu message dari admin page tersebut tentang contest by Pos Malaysia.
zassss! a few ideas terus sampai kat kepala. props, scene, costume, angle mana nak, semua dah berlegar dah dalam kepala.
ye
dalam KEPALA je.
tangguh punya tangguh, ada la dalam dua lagi dari tarikh tutup.
tup tup
punya la busy kot. dengan perpindahan rumah la, dengan trip bersama besties lagik, kerja lagik, interview lagik. halamaknenek. rosak plan aku!!
post pone la kepada minggu hadapan nya.
debuk!
minggu berikutnya....
PUN BUSY JUGAK ARGHHHH TENSEN BETUL!
balik rumah je, terus flat. tak flat kalau, cameraman tadak. tak pun, hujan menderu.
(sebab kalau ikut storyline yang dah digariskan beberapa hari sebelum itu, scene nye banyak diluar rumah)
owhh...sedih rasa hati. terfikir dah nak let go saja lah. tak sempat gak nak brief kat kakak apa contest tu was all about. dia pun cam tak faham jugak2 setelah beberapa kali explain. ish nana neh!
dan pada hari terakhir, iaitu pada tarikh tutup contest tersebut, usai dinner malam itu, tiba tiba farah diana kena rasuk roh hyper mana lah, terus capai kamera abah nak snap gambar nana basuh pinggan. harus lah nana nak baling pinggan tu pada aku kan sebab sah sah la tak berhijab ketika itu. langsung aku lari masuk bilik capai selendang, lari naik atas capai...ehem...props lain. dan poof! nana sebagai photographer cemerlang terbilang tembelang, snip snap a few angles. sambil menahan perut sakit mengekek gelak (susah betul nak choose gambar walaupun banyak yang disnap. semua gara gara tangan parkinson nana tak reti stop gelak.) mummy pun awal2 cabut tak larat nak gelak tengok anak anak dara dia kena sampuk jin hyper! sepupu aku yang kebetulan bermalam dirumah pun tersengih sengih tengok dua beradik ni macam senget sikit (oh. kakak sulung takde kot masa tu. tak ingat dia p mana)
lepas snap, nana terus lari goyang kaki depan tv. hampeh! tugas basuh pinggan dilambak terus kepada aku, tanpa belas kasihan, hatta membantu menjemur pinggan tersebut di rak sekalipun. ciskek!

sejurus selesai mencuci, langsung lari naik atas, on pc. transfer gambar gambar yang ada, without editing, gedebak gedebuk terus submit two entries.
well, cincai kira lah gamaknya.... janji tak menyesal tak participate. tak rugi apa pun, kalau tak menang, tak da hal gak...

dan akhirnya.... ketika kekalutan menyediakan drawings nak submit ke majlis pekan dengan segera, sebagai break sekali sekala, aku check email.
jeng jeng!

seperti yang tertera dalam gambar diawal entry ini.

Alhamdulillah.
gembiraaaaaaa sungguh!
syukur!

ya. hampir setahun lalu, aku kecewa amat tak dapat tonton. tapi redha saja, dan rela hati give out the tickets to a dear friend. err...tak tak. tak give out, sell it off to be exact.
well, aku percaya pada takdir. kalau ada jodoh dengan CTM, pasti akan ada next season.
dan tak sangka,
the new season,
i get TWO free tickets!!!

well, dua sahaja lah. but sudah cukup menggembirakan.
taaaapi (ish. manusia apa kau ni farah?? tak reti bersyukur lahhhhhhh.......)
ah. tak kira.....
nak gak include this tapi....

erm... those two tickets kan....boleh tak agaknya aku nak redeem kepada 4 or more tickets?
the cheaper seats pun tak apa....
sebab, saya (dan dan la pulak ber-saya kat sini kannn) mahu enjoy it with the few friends i promised to go with. pasti lebih seronok!!!

huwwaaaaaa! *nangis gembira + sedih serentak*
tak apa lah....kita go with the flow. i'll see what i can do...
and promise is a promise....aku masih tetap akan menjadi tukang beli tiket untuk ketul ketul yang nak turut serta tonton the show. PASTI!! ^.^

5 comments:

aku said...

ahahahaaa....pening-pening..aku tak tau ni kategori blogger macam mane...tetibe boleh cerita pasal char kue tiaw pulak dia....

Aliesha Kirana said...

wah2 farah! tahniah!!!! if ella dok dekat kl, musti mau pegi nonton sama kamu..huhuhuhhu... best giler farah! tahniah! mesti berdebar nk jumpa hans isaac mase ceremony bg hadiah tu.. ekekeke... tahan napas ek farah.. jgn xbernafas sudah..hehe...
owh i'm so happy 4 u!!!!!

fara-D said...

ceeda:
hahahahaha! aku blogger tidak berkategori ya ceeda. aci redah ikut mood semasa. nanti la...sedikit masa lagi aku bikin blog aku lebih teratur ya! muahahaha

ella:
HAHAHA. thanks ella. wuuuh! nebes woh nk p ahad neh!! tarik napas tarik napas tarik napas sampai kembong!

atom28 said...

waa. besnye kak fara. tahniah2!
save duit.hahahahaha

Suehaily Mohd Jiwa said...

menyesal menyesal menyesal!!