Saturday, February 20, 2010

jual ikan

kalau aku bertindak menjual ikan seperti kamu, pasti laju kamu lihat aku sebagai lemah tak mampu pikul tanggungjawab yang aku janjikan, kan?
sedangkan, tanggungjawab itu pada dasarnya tidak langsung berkaitan dengan aku dan rakan rakan seangkatan aku yang bukan lagi bergelar pelajar.
ye. kami memang kelulusan tahap pertama sahaja, tidak seperti kamu yang sedang di hujung tahap kedua. jauh lebih rendah tahap kami ini jika dibanding dengan kamu. tapi pokoknya disini, aku dan kawan kawan aku BUKAN PELAJAR. mengerti?

aku selalu ingin menjadi seperti kamu, hati keras. tapi, aku tak bisa tahan kalau mulut-mulut merata-rata cerca aku sekiranya aku bertindak seperti kamu.

sedikit kecewa, aku seperti ditegah mengejar impian aku sendiri. memang rumit menjadi farah diana, yang mudah diserabutkan. padahal, itu pilihan aku sendiri.
perlahan lahan kini, aku menjadi orang seperti kamu. aku sungguh benci perubahan itu, tapi, apakan daya.

ya Allah, sesungguhnya aku tahu KAU benci mereka yang merungut. tidak ya Allah. aku hanya hamba MU yang sekadar meluahkan apa yang terbuku kerana menyimpan semua ini semakin merosakkan kehidupan indah yang telah Kau kurniakan ini.

well, u cant always get what u want, right?
u'll always have to choose, not matter how important ALL of it to you, u simply have to let go some to gain what's best for u. it's ONLY YOU, no one else, that can shape ur life ahead with the izin from the Almighty. if anyone is hurt by my decision, im truly sorry but i think it's time for me to focus on my life, not other's, which i have been doing for these past few years. i neglected what my dear family had been trying to make me see for so long, but only now i know what they meant. thank u everyone, it's time.....

p/s: if u are a friend of mine, u will definitely aware that im not the one who hold grudges for a long time, but what u did hurt me so much, the pain is unbearable. thank u for letting me feel the pain, ive learn my lesson.

3 comments:

Adian said...

"you can't always get what you want..." berkumandang lagu daripada glee di situ.

go farah go! jangan jual ikan. mari beli ikan. hehe (matila komen xbertepatan dengan konsep entry)

DLatum said...

suka baca entry ni..nice...

btw, salam kenal :)

fara-D said...

adian: hahahhaha! haah la...puas aku fikir mana aku penah dengar quote tuh!hahahaha

ahaks! dah tak mampu beli ikan, mak miskin noks! MAK DOWN!! T____T

yucika: aik? enrty emo pun suka ka? haha. thanks anyway..

salam kenalan kembali! ^.^