Tuesday, September 05, 2006

archinature: the adventure begins...


hOLLa!! mid-semester break is in da hOusE!!~ ekekek
bersemadilah aku di rumahku syurga ku ini untuk beberapa hari sekadar melepaskan lelah yang telah dikumpul sejak kebelakangan ini.
hmmm....apa nak tulis eyh entry kali ni....?
BoBo : isu hots kontrovesi?? uuuu.....
fara-D : huh!! ko memang cari peluang je korek isu hotss nih yer Bo....
BoBo : owh mesti...

ahaha...bermonolog. poyo jer. well here goes......

err....mula nak tulis LoNdon speaking tapi...adoi!!! takdak mood plak!!ekeke...
kita di muka Bumi Allah sbt ni sememangnya dah dibentangkan seribu satu dugaan dan cabaran di hadapan kita.
pergh!! mukadimah nak macam dalam buku teks yer fara-D -Bo
sHut Up, Bo!! -fara-D

aRchinaTure: tema festival seni bina Ukm yang ke4. bunyi macam gah kan? siapa nak kata apa, kata lah. yang penting, aku sangat bangga dengan tema itu. archinature: return our soul. ada yang mempertikaikan return our soul tuh sendiri dah semacam grammarnya. let me do an explanation here. dari yang aku faham dan committee fest sena IV ini nak sampaikan melalui archinature ni adalah.... arkitektur kita ini sebenarnya ketandusan identiti. benar, ramai tokoh seni bina yang bangkit di tanah kebanggan Melayu ini. tapi sedar tak kita bahawa kita sekarang seharusnya mencari semula akar umbi kita yang semakin ketandusan dek zaman ini.
dah makin ilmiah nampak entry kali ni -Bo
huhu... nak baca,baca...kalo tak tamatkan pembacaan di sini dan terima kasih kerna berjaya sampaikan bacaan ke sini -fara-D
nature.... semua fikir nature tuh = pokok, flora, fauna, sungai, laut bla...bla...bla....
hampir tepat tapi tak cukup tepat. nature tuh sendiri membawa maksud jenis, sifat, karakter... jadi dari sini, kami cuba sampai kan archinature:return our soul sebagai pencarian semula akar umbi dan asas dalam pembinaan yang berfungsi. bak kata adian,
membina sesuatu yg berfungsi (shelter, costum, etc) tanpa teknologi canggih2 semata2, takde menitikberatkan estetika semata2, but to return to the basic of architecture itself, to serve people.
uuuuu...cukup cukup!! kang makin panjang aku tulis, makin lari dari konsep asal archinature neh!!
hehehe

sememang nya nak menguruskan apa-apa event, banyak dugaan dia. tapi tu tak bermakna akan melumpuhkan semangat aku dan rakan-rakan dalam meneruskan apa jua event kelolaan kami. anyone can just throw watever shit they want but we will always stick as one and go through these stink together. get wat i mean? kalo ada pihak2 yang tak puas hati, kami mohon maaf atas kekurangan kami. tapi for those who think by shit-ing us, u can pull us down....TETTT!!! u ARE wRoNG!!!~we did the best we can! if tak puas hati ke kurang apa ker, biasa la tuh, lumrah manusia, tak pernah syukur dengan apa yang dia dapat. dear people, please lah... think rational! some of us mungkin berfikir jauh ttg sesuatu, tapi sometimes, kita tak cukup jauh pemikiran. risiko adalah utk kita hadapi... tapi bala jangan dicari(dah masok isu lain neh!!?). mengelak risiko bukan bermakna penakut my dear friends. but pemikiran rasional adalah yang sewajarnya. kita tak perlu terburu-buru dalam mengatur kehidupan hari ini sebab esok mungkin lebih banyak peluang yang menanti.oh ye....satu lagi, apa pun kita buat, tak salah menyusahkan orang lain tapi biar lah bertempat.... usahlah suka-suki melambakkan kesalahan, kesusahan ke bahu orang lain semata2 nak lepaskan diri...perbuatan itu sesungguhnya mendefinisikan diri sebagai HINA yang mutlak.,...ahahaha!!

enuff said... i tak larat mengomel panjang lebar lagik... tak larat nak berkontrovesi lagi ni...huhuhu!!!siapa makan cili, dia rasa pedasnya. aku hanya bermadah pujangga di sini. tiada maksud untuk melukai sesiapa. ampun maaf dipinta sekiranya ada yang terguris, tapi percayalah, seguris mana anda, dalam lagi sembilu yang sedia ada pada kami ini....
wasalam.......

2 comments:

Adian said...

uuu bermakna sungguh entry kali ni. ahaks. hihi... bukan siti je hidup penuh dugaan cacian kutukan dan tohmahan. kita2 ni pun tak kurang juga. senang cakap, as long as life goes on, these things will keep going on too. then it's up to us to take it positively or... hmm xnak abiskan ayat itu.

fara-D said...

uik? sementelah aku mamai baru bgn tdo neh....ko pula menggantungkan ayat!! aiyya...........