Thursday, November 11, 2010

provokasi

Salam semua.

and i dont know why certain people just love to ignore and to refuse to understand that the other person doesnt need him/her to provoke as such.
once or twice is acceptable.
but if even after thousands of clear INDICATION that "no, i do not like u to understate me like that", the polite way, until long enough it became harsh, STILL acting the same.

yes, comments and critics are most welcomed, after all, thats what build us to a better person, right?

but mind your words, darling.
kita orang Malaysia,
dikata penuh budi bahasa.
lagi pula yang diajar dan dididik dan didewasakan dengan ajaran Islam yang penuh santun dan berhikmah.
kau pernah belajar berbicara secara sopan atau tidak sebenarnya?
aku fikir kau kawan aku yang sudah faham betapa aku mudah teremosi dengan lawak pedas kau, dan rasa aku, memang aku selalu mengamuk pun bila kau mula keluar kata kata puaka kau.
tapi rasanya tanggapan aku tu silap belaka.


ye. aku marah sangat. aku tegur kau secara direct pun bukannya kau reti bahasa. in the end, aku jugak yang panas hati. daripada bercakap dengan orang seperti kau, baik aku cakap dengan keldai!

4 comments:

suehana said...

saya sgt curious nak tahu dengan sapa akak selalu marah n membangkitkan naluri ratu drama akak ni. hehe =)

fara-D said...

aih? takkan tak tau....in this particular entry kalau, clearly boleh tau siapa. if i say the hint is the one yang memang suka kasi ayat puaka kat akak zaman final year ukm dlu, dapat teka?

suehana said...

budak tu ke? xabes lagi ke hubungan akak ngn dia?

fara-D said...

sejak bila plak akak ada apa2 hubungan ngn dia su?? ewwww!