Friday, April 20, 2007

momok

haha.... nak update cikiiiiit je.....to clear things out (rasanye...XP)
few days ago....watched Jangan Pandang Belakang.
PIERRE ANDRE IDAMAN HATI....UUUUUU!!
movie tersebut was super-duper entertaining.hakhak!! the fact that t=one of the scene that features a pakguard who looks SO MUCH like our lecturer (the poyoness...haha!! not just look...he TALKS sama stail dowh!!)
the fact that we (the gila peeps of JSB thn 2 ukm.....) adjusted the script and go sewel!!
and the fact that dis guy... can ACTUALLY GET SCARED!! HAHAH!! *serious ly BIG laugh here tau!! imagine ADIAN , hiding his face behind the popcorn box.... membuat kan ainul membatalkan niat untuk meminta sedikit popcorn dia... and beside me was shafiz....he's hillarious!! terkejut time2 tak sepatutn ya...lucu btol! but yeah...the movie was scary!! bergeagr panggung tuh. *hey!bergegar for REAL K!! terasa sound efek dia yg MAHA kuat tuh... mana tak meremang.
but the opah seems scarier than the ghost.... ala.....more review? visit adian's blog lah.

but rhe issue here is.... the next malam, i decided to lepak studio sbb dah sengal sangat kat bilik. *note:tiada unsur keseraman langsong disini yer!!
entah mcm mana....kua je bilik masa menuju ke kereta, terasa semacam. ahak!! bowngowks btols!!apalagi....pecut cam org gila la kelisa kuning tuh!!sampai studio gelak sakan...kalah org gila sbb teringat balik kesengalan diri yg ketakutan tadi. siyes, takpenah2 aku cuak camtu. balik sorg jam 3-4 pagi pon tak rasa sehampeh itu!aduhai.....
dan malam tu, sangat banyak topic utk subjek Sains Persekitaran & Kemudahan Bangunan 2 yang tak cover lagik. sedikit sebanyak telah menyediakan 'ruang' stress utk aku. dah puas meronggeng sambil belajar kat studio mlm tuh, at 3am, i decided to pulang ke bilik terchenta. kerna org lain sume nekad stay studio, aku pon nekad balek sensorg. akan tetapi....

hampas nye member....menakutkan aku dikala aku nekad nak sambung blajo kat bilik....
makin dekat aku ke pintu, makin kuat dia jerit nyakat aku!hampas. usually i can just ignore, but when i see th kelisa is in a dark area....with no one around....seram tuh tros menyambar. s**t lah!! dear kwn....when i start cursing, i really meant for u to STOP menyakat. haha!sikit2 dah la bai!! bai roti....kamu mmg bai roti!!
i was totally pissed off. WAIT! dis stiry DOES NOT just ends here....

setelah disakat, aku sort of 'melenting' dgn agak dasat. haihh! when fara d sangat marah, fara d mula bertukar cengeng! miahaha!! okay... dis is WHY i was really2 pissed of....

bila tak jadi pulang ke bilik, i continued reading my notes at studio...dlm keadaan marah. when anger strikes, watever i read is simply a waste becoz none goes into the brain. geram sbb studies tak masok....memberontaklah! mende2 depan mata dihempas pulas, teros sambar notes dgn kasarnye dan lari bwk diri study kat luar...konon. baca sikiiit....ulang2 ayat sama tapi satu pon tak masok. dlm erti kata lain, kebengangan telah mengganggu konsentrasi aku mengulangkaji pelajaran. dan ITU lah sbb utama aku MELETUP. bukan sbb ditakutkan....bukan sbb ketakutan....bukan juga sbb member yg menakutkan itu. (well...sikit la tp he's not the reason i shud get totally pissed off....) kepada org2 yg terasa dek kekasaran aku mlm tuh....maaf aja yg bisa ku pohon. im pissing off becoz of ME myself, nothing else. mlm tu...adalah malam depressi yg amat sangat. tambah plak waktu tu jam 3-4 pagi....dgn SATU topik pon tak abes lagik....dgn kenyataan fitrah alam bahawa SEMUA org patut tdo waktu tu..... jadi everything got mixed up into one bowl dan MASAK!! msg ramai sahabat2 rapat tapi satu pon gtak reply waktu tu.... yes yes yes.... call it wat u want, i know im the emotional queen!! poyosh!dunia dah rasa terbalik...meraung2 aku dlm bilik sbb tadapat concentrate apa yg dibaca dan time is moving nearer to'the death sentence'. akhirnya, aku paksa diri tdo dgn harapan dah bangun nnt jadi tenang dan bleh baca sedikit apa yg mampu. Alhamdulillah, bgn tdo subuh tu, teros g mandi dan habiskan mana yg mampu. sudah sebati dgn jiwa SAtU prinsip ini :berani buat, berani tanggung. mungkin juga prinsip tuh dah sedia disemai oleh mummy and abah yg memberi kebebasan kpd anak2 nye sume supaya independent dan berani face watever circumstances. kalo berani pilih architecture sbg future, berani lah juga menanggung kepenatan dan kepayahan merintanginya. maksudnya disini, berani2 lah fara d ni tanggung akibat study last minit, maka, ketenangan diperoleh semula keesokan harinya,


okeh.tamat sesi momok kali ni. diingatkan, please dont underestimate me as scaredy cat, not pity me for being 'sakat', but pls pity me for being foolish by starting revision REAL LATE!haha!!no lah....dont pity me at all.... just that i want ppl to know, that saya bisa stress nak mampos kalo konsentrasi saya terganggu. maka, sekian terima kasih

tatau nak cakap pe lagik..... sbb kepala otak dah mula buzz suroh wat keje atau stat revise subjek khidmat masyarakat!!! waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

3 comments:

Adian said...

hahahaaaa sukenye aku dan gedik menjerit2 takutkan aritu. hine tul. tp takut gak ble ko mara. maaf. lain kali janji NAK buat lagi. lari...

Anonymous said...

ha....camtu...aku pon JANJI mngamok lebih hebat lagik....
~fara d

Chika Chika said...

lain kali dia buat, kita angkot dia bawak FUU kul 1pagi, pastu tinggai dia tengah jln. Biar mati kejong dia!