Saturday, May 17, 2008

air oh air

sepatutnya mandi ni. akan tetapi, kerna bathroom ada org guna at the moment, wa pun online lah. cam tadak keje kan? padahal...tuuuu dwg bumbung dan detail bumbung dok tunggu tu!! hamboi hamboi!
alasan:desktop ku da dicerai2kan utk dihangkot pulang ke ukm, desktop abah tadak autocad! lalala!~

hisy! bughok perangai! dush!~

sebut pasal mandi, tadi mummy bising kat aku T_T
mummy: ada budak busuk! malas mandi...macam kambing!!

cepat teka...siapa yang dimaksudkan?!!! hah!aku la kan! cis!
aku mmg sorang yang suka mandi tapi aku malas mandi! erk? apakah?ntah!
ngek la farah!
hehe....

mummy: knapa malas sangat nak mandi ni ha? takot air ke? hisy!!
fara-d: harga beras naik, mi!
mummy: apa kaitan plak?
fara-d: ye la, da harga beras kan da naik. kiter jimatkan air! jadi, kalo terlebih spent utk beras pun takla rasa guilty sgt!!
mummy: ALASAN! PEGI MANDI!!

haha! bongok kan budak tu! hisy!
ala...saje je nak bermanja2 ngan mak aku, tak bleh ker? sonok kalo mummy marah2 manja gtu! kekeke!!

tiba-tiba tadi, teringat kisah2 berkaitan air waktu dolu-dolu, especially masa mrsm ngan matrik. aku tatau la masa mrsm dulu aku ni jahat ke...nakal ke... skema ke... apa ke... tapi kadang tu memang aku sonok pekena orang! aihh!!
kalo masa mrsm dulu, waktu mood dok hyper gila, aku akan penuh kan air dalam baldi, dan jirus orang yang tengah dalam shower. mentang-mentang la tinggi kan. tapi aku make sure org tu mmg sedang mandi dan bukan da siap mandi. hehe. ko penah kena tak sham? chikas penah kot! haha! kelong pon kot...lalala!
masa matrik pon lagi sakan. tapi masa matrik baik sket, jirus ngan gayung je! kekeke!
kalo tengah jalan kat lopak air ke, (kalo masing2 da memang baju da kotor dan berlengas) , aku akan lompat kat lopak tu! aku tak kesah basah, dan aku akan membasahkan orang gak! akakaka! padan muka! merana la sapa jalan sebelah aku masa tu. kalo kat padang ke apa ke, duduk dibawah pokok selepas ujan ke, aku tarik daun pokok tu dan air2 kat pokok tu akan tempias kena orang. hobi! gatal tangan ni!! pantang tengok air, mesti nak splash kasik orang! kadang, pas cuci tangan lepas makan, da betol2 cuci tangan tu, aku percik air kat member sebelah yg baru cuci tgn! (member aku la...kalo kat sebalah org tak dikenali, mau kena penerajang geng!!) tau kenapa aku suka splash kat orang? sbb .... kalo basah baju sensorang tak bes... at least, bila member da basah kuyup skalik, kalo2 kena tuka pakaian ada apa2 ke, ada geng. tak la terkial sensorang!! mwahahah!! isy! betol kata chika, aku ni jahat dalam diam! wakaka! sorry la beb! :P
dan sebab suka main air la, aku sangat excited bila waktu pengumpulan dana untuk trip ke bandung tu dicadangkan carwash! dan kalo di umah, walopon aku malas basoh kete, tapi kalo ada mood basuh tu, dengan aku2 sekali basah kuyup! sampai kan, kete aku da keringkan, aku yang kekuyupan! tapi ati puas main air!

kalo masa kecik2 dulu, masih ingat tak pool plastik yg ada gambar kartun flinstone ka apa ka kat tepi dia? yang kita tolak dinding dia, tros melimpah air dia... ha! aku sangat suka berendam ngan adik aku dlu. masa kecik2 dlu! da besa kalo kejadah nye?!
eh, teringat masa berprofesion sebagai guru tadika tak bertauliah selama 2 minggu dlu. ada satu hari tu, dijadualkan untuk si kecik - si kecik tu main air. sangat la sonok aku! geram je. sonok jadi bebudak ek! disebabkan aku takleh terjun sama ngan bebudak tuh (gila kau! buang tebiat!!) , aku pun percik air ala2 ujan gerimis gitu kat bebudak ni! punya la sonok bebudak tu!
"teacher!! nak hujan lagi!!nak lagi!!nak lagi!!"
tapi naik gila gak masa nak keluarkan dorang dari pool tu! dah sonok kan....mana nak kua. aku kua kan sorang, bila alih nak kua the next kid, yang da kua tadi masok balik. adoi! tapi sonok, melihat anak2 tu semua ceria. teringat dak sorang ni, paling muda... rafik tak silap aku nama nye. manja nye...... melekat je kat aku! diam je, bercakap bahsa dia la. dak itu ensem wo! paling syok tgk muka cheeky dia bila aku marah dia meliar nak naik tangga g tempat stor. dia tau aku tak kasik dia naik, tapi dia pura2 nak naik sbb nak tgk muka aku marah dia kot. haha! yg cousin dia plak (sebaya dia, masa tu mereka was 3 years old), sangat petah bercakap, girl, tak ingat nama dia. speaking lak tu! yang pompuan tu, rajin sangat, bawak kat aku buku abc soh aku selakkan buku untuk dia. tanya semua, dia tau. a for apa, b for apa, disebutnya secara perfect. bijak betul! so cute! kadang, tarik2 baju aku sambil mintak botol susu dia, "teacher, i want milk!" dan cara dia sebut 'milk' tu sangat cute, she stess on the letter L ...miLk! cute sangat...alaaa... windu la dak2 tu....T_T tapi dorang da tak ingat aku weh...mana taknye, aku keje situ dua minggu lebih je, pastu, dorang pun kecik2 lagi, short term memory ma.... huhu!

eh eh eh? da lari topik da! maknanya..... sudah tiba masa ku berundur diri sebelum aku start mengarang alkisah yang lebih panjang, buat hangpa garu mata je nak baca kan (kalo ada yang baca la! muehehehe!)
k lah. time to mandi!!! ^_^

10 comments:

HidayahSham said...

fara ucuk!
huhuhu..just kiddin ok..
jgn mare2.
btw,hg tny,adekah aku penah dijirus oleh hg time kt mrsm dulu..seingat aku aa,tak penah..kot.sebab aku rasa aku pon suke jirus2 org time kt mrsm.tapi aku takleh ingat sape yg aku jirus.huhuhuhu.
tp if dkt utp,mmg aku penah kene jirus sekali.bkn 1 baldi..2 baldi.bukan air biase.AIR SABUN!tu surprise time birthday aku.bagus kan..huhuhu.dan aku selaku org yg dijirus,sangat2 berdendam dgn org yg menjirus aku,lalu aku berusaha utk membasahkan sume rakan2 aku yg berkomplot utk membasahkan aku..and guess what,aku berjayE!!!cuke2!!aku cuke!!!miahahahaha~

erk,asal tibe2 aku cite psl kejayaan aku menjirus sume rakan2 aku kat sini...??
aiyok!!!!

fara-D said...

ahaha! bes bes! bagos, tahniah atas kejayaan anda! erk!

tu la...aku pon tak hengat aku jirus sapa, tapi mmg penah! aku rasa, kelong kot mangsa aku! kakaka!!

dan perasan tak, aku paling ske kalo masa gotong royong, ditugaskan ditoiley, tapi paling tak ske bila kena menyapu! huhu!

Adian said...

ee jahat.. aku paling xsuke air kecuali time mandi. kalu aku tgh kering2 best2 ni, air kene selipar ke, aaa rosak mood.

Chika Chika said...

aku pon macam setuju ngan adian la.

Adian said...

yea gimme 5 *berlapik*

HidayahSham said...

fara..ko penah tak mandi ujan time kat mrsm??
aku penah!
dgn kelong..time tu due2 tengah nk demam..tp redah maen ujan gak..=P

Chika Chika said...

adian.. tak payah lapik bley?
waa...mati la mak!

fara-D said...

adian & nurul
haha! korang dua tak suka air eh??? ish ish! sangat kambing ok!

sham
haha! ntah....tak ingat....tp masa korang main ujan tu,ada sekali tu aku menonton ja...sbb da dekat xm...huhu

Chika Chika said...

apa plak kambeng. kami suka air. tp tak suka berbasah tanpa sebab. errr... swimming takpa. see, aku bukan kambeng. sgt bahagia terjun pool buat aksi panas.AHAHA. berasap ja air kolam tu kena haba badan aku. aik? :p

fara-D said...

haah....siap pandai berlagak ngan aku skang da terer swim dasar ek....cis!