Thursday, March 04, 2010

kadang kadang

kadang kadang,
apa yang kita tak lihat, tak seperti apa yang kita nampak.
kadang kadang,
apa yang kita tahu, tak seperti yang kita kenal.
kadang kadang,
apa yang kita betul, tak seperti apa yang benar.
kadang kadang,
apa yang kita anggap, tak seperti apa yang sebenarnya hinggap.

kadang kadang.
bukan selalu.
tapi.
kadang kadang itulah yang kadang kadang bikin yang kiri jadi kanan, yang depan jadi belakang.
dan sebab kadang kadang itu jugak kadang kadang yang hitam jadi putih yang putih jadi hitam.






aish. dunia memang macam macam hal.
aku dah rasa semacam dah tua sangat. sebab dah jumpa bermacam macam orang dan dah merasa bermacam macam emosi dan tekanan.
rasa macam dah lama sangat bergelar manusia...
tapi, tak apa. itu semua ujian dan cabaran sebagai hamba Dia.
makin lama, makin tak tahu yang mana satu sebenarnya yang benar. rumit.
sebab tu orang kata, hidup kita ni takkan pernah habis belajar. makin kita belajar makin banyak yang kita tak tahu sebenarnya.
mari menjadi orang berilmu, yang tahu memanfaatkan ilmu itu sebaiknya.
ya Allah, Kau berkatilah segala ilmu yang aku peroleh, biar secara formal, mahupun dari pengalaman, semoga apa yang Kau berikan itu tidak memakan diri aku. dan aku mohon pada Mu, lindungilah aku dari tergelincir daripada landasan yang telah Kau bentangkan buatku.

1 comment:

Adian said...

omg omg drama!